English|فارسي  | سایت اصلی دانشگاه |   امروز: سه شنبه ٢٩ اسفند ١٤٠٢
-->

دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

شبکه بهداشت و درمان خوی

بیمارستان قمر بنی هاشم

معرفی بخش ENT


 

مراجعین محترم ضمن خوش آمد گویی و آرزوی بهبودی برای شما اطلاعات مربوط به بخش ENT   حضورتان معرفی می گرد:

Tبخش ENT در طبقه سوم   ساختمان شماره 2 بیمارستان قرار دارد دارای 7 اتاق و هر اتاق 4-6 تخته می باشد برای هر اتاق امکانات زیر پیش بینی شده است هر اتاق دارای سرویس بهداشتی   یخچال - حمام کمد کنار تخت و میز غذا خوری و صندلی همراه  برای هر تخت است . بخش ENT  با حضور متخصصین مجرب ذیل با بهره گیری از امکانات تشخیصی و جراحی فعالیت خود را در این مرکز ادامه می دهد .

جناب آقای دکتر علی فروغی ( متخصص چشم )

جناب آقای دکتر عرفان قربانی مقدم( جراح مغز و اعصاب )

جناب آقای دکتر رحیم علیلو( متخصص گوش و حلق و بینی )

جناب آقای دکتر محمد رضا موسوی( متخصص چشم )

سرکار خانم شبنم حاجی علی پور( متخصص گوش و حلق و بینی )

خدمات ارائه شده شامل : درمان اختلالات تعادلی و سر گیجه

درمان عفونت های گوش حلق و بینی و درمان های جراحی مربوط به گوش و حلق و بینی

درمان تومورهای سر و گردن وستون فقرات

درمان حوادث عروقی مغز در اثر تروما ( تخلیه هماتوم )

درمان کاتارکت

درمان بیماریهای قرنیه

درمان گلوکوم و استرابیسم  و در موارد ی که مشکلات بیمار با مشکلات دیگری ( دیابت بیماری تیروئید و .....) توام باشد با بهره گیری از نظر سایر همکاران تیم درمان با درخواست مشاوره ، نیاز های مراقبتی و درمانی بیماران بستری را فراهم می سازد .

کلیه اتاق های این بخش عمومی بوده و اتاق خصوصی در بخش موجود نیست .

 

هزینه همراه 210000ریال می باشد و آزاد محسوب می شود  ماندن همراه برای اطفال و بیماران بد حال و مسن  یا بیماران با سطح هوشیاری پایین  توصیه می شود .

پرسنل این  بخش  با رعایت یونیفرم مخصوص وزدن اتیکت شناسایی بر بالین بیماران حاضر می شوند .که آیین نامه یونیفرم پرسنل در بخش نصب شده است .پرسنل شاغل بر اساس شرح وظایف و تقسیم کار در این واحد مشغول خدمت رسانی هستند

 پزشک معالج :

 مسئول ویزیت و معاینه بالینی بیمار درخواست مشاوره در صورت نیاز در خواست اعزام در صورت لزوم

در خواست  امورات پاراکلینیک

گذاشتن تشخیص  بر بیماری بیماران و درمان مددجویان بر اساس تشخیص

سر پرستار :

مسئول کنترل ونظارت بر پرسنل و تجهیزات و دارو و  بیماران و همراهان  بوده و مسئول رفع کمبود های بخش با هماهنگی مسئولین بیمارستان می باشد و و رابط بین بیمار و پزشک بوده و مسئول پیگیری امورات درمانی تشخیصی و پاراکلینیک بیماران بستری می باشد .

پرستار یا بهیار بالینی :

مسئول اجرای دستورات دارویی و مراقبتی  می باشد و مسئول هماهنگی با سایر افراد تیم درمان در امر مراقبت از بیمار می باشد

کمک بهیار :

 مسئول رسیدگی به امورات مراقبت های اولیه ( نظافت محیط اطراف بیمار شستشوی تجهیزات استفاده شده برای بیمار دادن حمام و لگن به بیمار تعویض البسه و ملافه بیمار همراهی بیمار جهت خروج از تخت و انجام اقدامات  نظیر انجام گرافی سی تی اسکن  و غیره

خدمات بخش :

 

مسئول رسیدگی به نظافت کلی بخش

منشی بخش :

مسئول رسیدگی به تکمیل پرونده بالینی بیمار از نظر تکمیل مدارک بیمه هماهنگی جهت رویت پرونده توسط کار شناسان بیمه تکمیل پرونده در هنگام ترخیص و انجام امورات ترخیص بیماران در سیستم HIS

منشور حقوق بیمار در بخش نصب می باشد در صورت داشتن هر گونه سوال از پرستار خود راهنمایی بگیرید .

هنگام تشکيل پرونده حتماً از درج صحيح مشخصات فردی بيمار خود در پرونده اطمينان حاصل نموده و يا در صورت دادن اطلاعات غلط در اولين فرصت مسئولين بخش را مطلع نمائيد.

اجناس قيمتی و گرانبهای خود را حتماً به هنگام بستری به بستگان خود تحويل داده و از نگهداشتن آنها همراه خود اکيداً خودداری فرمائيد

حتماً در اولين فرصت در شيفت صبح با منشی بخش جهت تکميل مدارک بيمه ای خود هماهنگی های لازم را انجام دهيد.

  در صورت داشتن بيماری خاص ويا حساسيت خاص دارويی يا غذايی حتماً به پرستار بخش اطلاع دهيد.

 در اتاق شما دو سطل زباله وجود دارد که يکی از آنها دارای کيسه زباله زردرنگ و ديگری دارای کيسه زباله سياه رنگ می باشد که کيسه زردرنگ مخصوص زباله های بيمارستانی و عفونی بوده و کيسه سياه رنگ مخصوص زباله های غيرعفونی و معمولی می باشد.

ساعت ملاقات همه روزه 30/14-30/16 می باشد .

به منظور رفاه حال بیماران عزیز از مراجعه به بیمارستان در خارج از ساعت ملاقات خودداری نمائید .
 
استعمال دخانیات در محیط بیمارستان خصوصاً در اتاق بیمار ممنوع می باشد .

 

به اطلاعات داده شده در مورد بیماریتان – نحوهی درمان و انجام مراقبت ها قبل و بعد از عمل که توسط تیم درمان داده می شود توجه نموده و از بروشور های آموزشی موجود راهنمایی بگیرید .

 پرداخت هر گونه وجه نقد در بخش ممنوع می باشد درصورت داشتن هر گونه مشکل با مسئول شیفت یا سوپر وایزر وقت تماس بگیرید .

  جهت انجام فریضه نماز می توانید از نماز خانه واقع در طبقه همکف استفاده نمائید . همچنین نماز ظهر و عصر همه روزه به صورت جماعت در نمازخانه برگزار می شود .

به منظور رفاه حال بیمارانی که در نوبت بستری هستند تقاضا می شود در صورت صدور دستور ترخیص توسط پزشک هرچه سریع تر جهت تسویه حساب و ترخیص بیمار خود عمل نموده و اتاق و تخت مربوطه را ترک نمائید .

واحد ترخیص همه روزه ( حتی در ایام تعطیلات ) در شیفت های صبح و عصر از ساعت 30/7 لغایت 18بعدازظهر دایر می باشد

  جهت رفع مشکلات بیمه ای و مالی بیمار قبل از ترخیص به واحد بیمه و مددکار اجتماعی مراجعه نمائید .

در صورت تمایل به ترخیص بیمار خود با رضایت شخصی ، مسئولیت کلیه عواقب درمانی  متوجه خود بیمار و شما همراه گرامی می باشد و بیمارستان هیچ گونه تعهدی در این خصوص نخواهد داشت 

 

به منظور رعایت نظم و رفاه حال بیماران ، در طول مدت بستری موظف به رعایت کلیه قوانین و مقررات بیمارستان می باشید 
.
پس از دستور ترخیص توسط پزشک معالج روند اداری ترخیص آغاز می گردد که مراحل موردنیاز به شرح ذیل می باشد .


-
تکمیل پرونده توسط پرستار بخش و کنترل اوراق مربوطه
-
منظم کردن اوراق پرونده توسط منشی بخش
-
ارسال پرونده به واحد ترخیص جهت تنظیم صورتحساب براساس تعرفه های قانونی
-مراجعه همراه بیمار به واحد ترخیص جهت دریافت صورت حساب طبق زمان بندی ارائه شده .
- واریز هزینه خدمات ارائه شده به صندوق مرکز
 –
جهت رفع مشکلات بیمه ای و مالی بیمار قبل از ترخیص به واحد بیمه و مددکار اجتماعی مراجعه نمائید .
- –
ارائه قبض پرداختی به واحد ترخیص و دریافت برگ خروج بیمار از بخش
 –
ارائه نسخه دوم برگ خروج بیمار به نگهبانی درب  جهت خروج بیمار

Tدر هنگام ترخیص خواهشمنداست ما را به خاطر امکانات محدود مورد عفو قرارداده و مطمئن باشید که این مرکز با خلوص نیت قصد خدمت به شما را داشته لیکن در جهت بهره مندی از نظرات ارزشمند شما عزیزان فرم های نظرسنجی از طریق کارشناس مربوطه در زمان ترخیص در اختیار شما قرارداده می شود تا با ارائه رهنمودهای لازم و طرح معایب و اشکالات بیمارستان ما را در نیل به اهداف مقدس یاری نمائید
*
همچنین در صورت داشتن هرگونه انتقاد ، پیشنهاد یا شکایتی می توانید در ساعات اداری ( 8 صبح الی 14 بعدازظهر) با داخلی ( 333 ) تماس حاصل فرمائید و در ساعات غیراداری مراتب را به سوپروایزر وقت بیمارستان گزارش دهید

سلامت شما آرزوی ماست       رضایت شما افتخار ماست